موسسه حقوقی

دستورالعمل تفکیک آپارتمان‌ها

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ب.ظ

دستورالعمل تفکیک آپارتمان‌ها

در ادامه مقاله قبل به بیان دیگر موارد دستورالعمل تفکیک آپارتمان‌ها می‌پردازیم:

دستورالعمل تفکیک آپارتمان‌ها

11- راه پله‌ای که منحصراً مورد استفاده یک آپارتمان است، چنانچه عملاً جزء محدوده آپارتمان باشد و محصور (بسته) و درب آن در راه پله مشترک باز شود به طوری که بتوان حدود آن را جزء محدوده آپارتمان محسوب و تعریف نمود و در پروانه ساختمان و گواهی پایان‌کار مساحت آن جزء آپارتمان قید شده باشد، جزء آپارتمان است. در غیر این صورت جزء‌ مشاعات (مشترکات) ساختمان محسوب می‌شود.

12- واحدی که در زیر پله ساخته شده در صورتی می‌توان به عنوان واحد مستقل در صورت‌ مجلس تفکیکی ذکر کرد که در گواهی پایان‌کار به عنوان یک واحد منظور شده باشد، در غیر این صورت پس از استعلام (پرسیدن) و تأیید شهرداری می‌توان اقدام کرد.

13- در آپارتمان‌های دوبلکس مساحت راه پله فی مابین قسمت تحتانی (پایینی) و فوقانی (بالایی) جزء تحتانی محاسبه گردد و نیاز به محاسبه مساحت آن در طبقه فوقانی ندارد و حدود و مشخصات قسمت‌های تحتانی و فوقانی باید جداگانه و جمعاً به عنوان یک واحد در صورت‌ مجلس تفکیکی تعریف شود.

14- تعداد انباری‌های ساختمان و جمع مساحت آنها باید مطابق گواهی پایان‌کار باشد. اختلاف مساحت انباری‌ها با یکدیگر مانع از تفکیک نیست، مگر اینکه در گواهی پایان‌کار مساحت هر انباری جداگانه قید شده باشد که در این صورت باید مفاد و محتوای گواهی پایان‌کار رعایت شود.

بدیهی و روشن است، انبار عمومی ساختمان موضوع ماده 4 آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها از شمول و حدود این بند خارج و جزء مشترکات ساختمان محسوب می‌شود.

15- تعداد پارکینگ‌ها و محل قرارگیری آنها که به صورت مفروزی (تفکیک شده) داخل ساختمان یا حیاط مشترک می‌باشد، باید با رعایت گواهی پایان‌کار در روی نقشه مشخص و مساحت و حدود آنها در صورت مجلس تفکیکی درج شود و پارکینگ‌هایی که در یک امتداد و به دنبال هم قرار دارند، حق عبور از یکدیگر ذکر شود و در صورتی که پارکینگ تفکیک شده در حیاط مشاعی (مشترک) قرار دارد، مساحت حیاط با کسر مساحت پارکینگ مفروزی محاسبه و در مشاعات (مشترکات) ذکر شود و چنانچه تعداد پارکینگ‌ها برابر تعداد واحدهای تفکیک شده نباشد، تعداد واحدهای بدون پارکینگ را در صورت مجلس تفکیکی قید کرده تا هنگام تنظیم سند انتقال مراتب به خریدار تفهیم و در سند انتقال قید گردد.

همه چیز در مورد نحوه پرداخت در معاملات املاک

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی