موسسه حقوقی

اجاره دادن پارکینگ و انباری به غیرمالک، با رضایت‌نامه دیگر مالکان

خودرو برای رسیدن به پارکینگ باید از فضای مشترکات ساختمان ( راهروهای دسترسی، ورودی و...) بگذرد، فروش مشاعات و مشترکات آپارتمان هم امکان‌پذیر نیست. برای همین مالک پارکینگ باید رضایت دیگر مالکین مشاعات (حتی کسانی که پارکینگ ندارند) را برای اجاره دادن پارکینگ کسب کند.

اجاره دادن پارکینگ یا انباری، انتقال بین سندها، بدون سند مفهوم نداشته و انباری و پارکینگ به ‌تنهایی سند ندارند بلکه از یک سند به سند دیگر منتقل می‌شوند. مگر مجموعه به صورت پارکینگ تعریف شود. در پارکینگ‌های طبقاتی، به ازای هر پارکینگ یک سند مستقل وجود دارد و وابسته به آپارتمان دیگری نیست، یا ممکن است تجار در بازار به انبار نیاز داشته باشند، ساختمانی می‌سازند که فقط انبار است.

هر انبار یک سند دارد، زیرا کاربرد ساختمان انباری است و قوانین اجاره و فروش انباری متفاوت خواهد شد.

سؤالات متداول در مورد انباری

سؤال 1: در آپارتمان ما مالک یکی از واحدها انباری خود را مجهز به حمام و دستشویی کرده و به عنوان سوییت اجاره داده است، من مخالف این کار هستم به چه طریقی می‌توانم جلوی این کار را بگیرم؟

جواب: در صورتی که مزاحمتی برای شما ایجاد کرده‌اند می‌توانید ضمن اعلام به مدیر ساختمان و تنظیم یک استشهادیه برای شکایت به دادسرا مراجعه کنید.

سوال 2: آپارتمان من دارای یک انباری ۱۰ متری در پارکینگ می‌باشد. آیا می‌توانم با تخریب دیوار انباری خودم، از آن به عنوان پارکینگ استفاده نمایم؟

جواب: خیر، در صورتی که دیوار انباری را تخریب کنید و تبدیل به پارکینگ کنید تخلف محسوب خواهد شد و مالکان دیگر واحدها نیز می‌توانند علیه شما به جرم تخریب مشاعات (مشترکات) شکایت کنند.

سوال 3: برای ساخت یک یا چند انباری بر روی پشت بام که قطعاً از مشاعات است، موافقت تمام مالکین لازم است یا موافقت اکثریت آنها که مالک بیشتر از نصف فضای اختصاصی هستند (اکثریت مالکین)؟

جواب: بله، اگر مالکین قصد ساخت انباری در قسمت مشاعی و مشترک را داشته باشند، علاوه بر اینکه باید از شهرداری مجوز ساخت بگیرند باید تمامی مالکین رضایت بدهند.

وکیل ملکی

مهم‌ترین نکات در قرارداد مشارکت در ساخت

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۸/۱۴
  • ۱۰۹ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی