موسسه حقوقی

نمونه رأی رابطه نامشروع

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ب.ظ

نمونه رأی رابطه نامشروع

در مقاله قبل در مورد خلاصه پرونده با موضوع رابطه نامشروع و همچنین رأی دادگاه بدوی (نخستین) در مورد این پرونده و رأی دادگاه تجدیدنظر توضیح دادیم و در این مقاله به بیان ادامه رأی دادگاه تجدیدنظر می‌پردازیم:

نمونه رأی رابطه نامشروع

موضوع: دلایل اثبات جرم رابطه نامشروع صرف دیده شدن متهمان در معبر (گذرگاه) عمومی، مصداق و نمونه رابطه نامشروع نمی‌باشد.

ادامه رأی دادگاه تجدیدنظر

پس از دریافت سابقه و ملاحظه آن اقدام به تعیین وقت و دعوت طرفین (خواهان و خوانده) که تجدیدنظرخواه به همراه شاهدان خود به دادگاه حضور پیدا کرده و اظهارات دریافت گردیده، اما تجدیدنظرخواندگان حضور پیدا نکرده‌اند که دادگاه با توجه به بررسی و تحلیل دادگاه بدوی (نخستین) و عدم قناعت (عدم رضامندی) حصول وجدانی و نبود مصادیق و نمونه‌های رابطه نامشروع و عنوان اعلام شده نمی‌تواند از مصادیق رابطه نامشروع باشد، بنابراین دادگاه با عنایت به بررسی و نبودن دلایل کافی و اسناد مثبته مبتنی بر ایجاد رابطه نامشروع به استناد بند «الف» از ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن رد اعتراض دادنامه معترض عنه (واخواسته) عیناً تأیید و استوار می‌گردد. رأی صادره قطعی می‌باشد.

سؤال در مورد رابطه نامشروع

سؤال: در صورت وجود پیامک و فیلم تولد و حضور دوست پسر در گوشی یک خانم متأهل، آیا جرم رابطه نامشروع اثبات می‌شود و در صورت اثبات مجازات آن چیست؟

جواب: رابطه نامشروع به دو صورت انجام می‌شود: 1- رابطه نامشروع به صورت برقراری روابط غیرشرعی (غیردینی) با نامحرم 2- رابطه نامشروع به صورت زنا و روابط جنسی می‌باشد. اگر رابطه نامشروع من دون زنا (غیرزنا) بین زن متأهل و مرد نامحرم اثبات شود، مجازات آن تا 99 ضربه شلاق خواهد بود. اما اگر اثبات شود که روابط فیزیکی و زنا صورت گرفته در صورتی که طرفین متأهل باشند ،زنای محصن (مرد متأهل) و محصنه (زن متأهل) محسوب شده و مجازات آن اعدام می‌باشد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی